MON - Külső Szolgáltatás Monitoring

Külső monitoring megoldásunk Interneten elérhető, kritikus szolgáltatások üzemszerű működését vizsgálja. A megoldás nem igényel saját erőforrásokat, szolgáltatásként igénybevehető.

Tudjon meg többetForduljon kollégánkhoz

Kinek ajánljuk

Külső monitoring szolgáltatásunkat olyan szervezetek számára ajánljuk, ahol

  • akár privát, akár publikus üzletkritikus szolgáltatásokat üzemeltetnek Internet hálózaton
  • ezen szolgáltatások elérhetőségének monitorozását egy, a saját infrastruktúrájuktól független pontról kívánják megtenni
  • mindezt beruházás nélkül, szolgáltatásként kívánják megtenni

Bevezetés lépései

Külső monitoring szolgáltatásunk bevezetése jellemzően a következő lépések révén történik:

  • Bevont szolgáltatások működésének meghatározása, tesztelési eljárások kidolgozása, értesítési módok rögzítése
  • egyedi teszt mechanizmusok fejlesztése - amennyiben szükséges
  • Monitoring működési dokumentációjának elkészítése
  • Tesztelés
  • Finomhangolás

Monitoring szolgáltatásunk teljes infrastruktúrális hátterét biztosítjuk.


Műszaki információk

A külső monitoring szolgáltatásunk alapját redundáns Internet hálózati kapcsolattal, betáplálással, diszk alrendszerrel és hűtéssel rendelkező kiszolgáló adja. A kiszolgáló elzárt és élőerős őrzéssel biztosított adatközpontban üzemel. A külső monitoring rendszer működéséhez szükséges infrastruktúrát folyamatosan üzemeltetjük, karbantartjuk.

A monitoring kiszolgáló egy olyan szoftveres keretrendszert futtat, mely képes szabadon definiálható teszt feladatok, alkalmazások időzített futtatására és azok futási eredményének megfelelő reakciók végrehajtására.

A külső monitoring rendszer kizárólag szabványos, TCP/IP protokollon keresztül küldött kéréseken keresztül éri el a monitorozott szolgáltatásokat. A monitoring működésének alapja, hogy az általa küldött és fogadott adatok az adott szolgáltatást használó normál forgalommal teljesen megegyezőek legyenek.

Amennyiben a definiált tesztek meghibásodást jeleznek, úgy előre konfigurált mobilszámokra rövid szöveges üzenet (SMS) kerül elküldésre a meghibásodás időpontjával és a meghibásodott szolgáltatás azonosítására alkalmas adatokkal. Az SMS küldés ún. aggregátor szolgáltatón keresztül történik. Az SMS küldés során az adott mobilszámhoz tartozó mobilszolgáltató SMS Center szolgáltatásához azonnal átküldésre kerül az üzenet, annak kézbesítéséről ezt követően az érintett mobil szolgáltató gondoskodik. SMS helyett email értesítés küldésére is van lehetőség.

A fentiekhez hasonló módon kerülnek értesítések kiküldésre a korábban meghibásodott szolgáltatás ismételt elérhetősége esetén.

Szabadon paraméterezhető a tesztek periodicitása mellett, hibás tesztek maximális száma is a hamis riasztások elkerülése érdekében.

Mindemellett a riasztási időszakból előre beállított időablakok kizárhatóak, így például egy rendszeres mentés, karbantartás alkalmával a karbantartási ablak végéig nem történik riasztás, azt követően viszont automatikusan aktívvá válik a riasztási funkció.

A monitoring keretrendszer futása során keletkező adatok naplózásra kerülnek. Ezen naplóadatok alapján heti elérhetőségi számítás készül, mely az érintettek számára heti rendszerességgel emailben megküldésre kerül.

A szolgáltatások tesztelése során alkalmazott teszt eljárások nem feltétlenül az adott szolgáltatás performancia mérésére szolgálnak, sokkal inkább a szolgáltatás üzemszerű állapotának ellenőrzésére alkalmasak.

Tipikus tesztelési területek - a teljesség igénye nélkül:

  • autoritív DNS szolgáltatás teszt

A szervezet Internet megjelenésének alapja a jól működő autoritív DNS szolgáltatás. A hirdetett zónák rendelkezésre állását az érintett autoritív DNS kiszolgálókon a zóna SOA rekordjának lekérdezésével és ellenőrzésével végezzük.

  • kétirányú levelezés teszt

A szervezet email levelezése rendszerint kritikus alapszolgáltatássá vált az idők során. A levelezés működése során egy teszt levél elküldése, majd a belső levelező kiszolgálón történő továbbküldése révén képések vagyunk a teljes levélküldési lánc működését ellenőrizni - ideértve a köztes tartalomszűrő és egyéb védelmi eszközöket is.

  • webmail bejelentkezési teszt

A levelezés távoli elérése történhet webmail felületen. A webmail elérés működésének ellenőrzése során egy erre a célra szolgáló felhasználói azonosítóval programozott módon bejelentkezünk a webmail felületre.

  • HTTP, HTTPS tartalom ellenőrzés

Lehetőség van bármilyen publikált tartalom elérhetőségének ellenőrzésére, az adott oldalakon egy-egy meghatározott tartalmi elem, vagy minta meglétének ellenőrzésével. Ezen túl a HTTPS felületű oldalak esetén lehetséges a tanúsítvány hitelességének és lejárati idejének ellenőrzésére is, ez utóbbi révén elkerülve a későn megújított tanúsítvány okozta biztonsági és megítélésbeli problémákat.


Rőthi Sándor

rendszermérnök


TECHNIKAI KÉRDÉSE VAN?

Fodor András

Kereskedelmi Vezető


Kérjen ajánlatot!

Kérdése merült fel?

Interneten elérhető, kritikus szolgáltatások üzemszerű működésének vizsgálata, meghibásodás esetén az üzemeltető szakemberek automatikus értesítése.

Forduljon kollégánkhoz
További megoldásaink